Órára készülve

Mire figyelj jógaórára készülve?


Étkezésre: sok olyan gyakorlat van, ami átmozgatja a belső szerveket, ezért fontos, hogy ne edd magad degeszre, mielőtt órára érkezel, mert rosszul lehetsz tőle. A nagyobb étkezéseket ajánlott óra előtt 3-4 órával, a kisebbeket pedig 2 órával a jógaóra kezdete előtt befejezni.
Öltözékre: kényelmes ruhában gyere, ami nem akadályoz a mozgásban nem szorít, de nem is csúszik le rólad egy-egy előre hajlásnál, így órán maximálisan a gyakorlatok helyes kivitelezésére tudsz koncentrálni. Váltócipőt nem kell hoznod, mert mezítláb, vagy zokniban gyakorlunk.
Higiéniádra: ha úgy érzed, hogy izzasztó és stresszes napod volt jóga előtt frissítsd magad egy gyors zuhannyal. Figyelj arra, hogy óra előtt ne használj túl intenzív parfümöt, mert másoknak zavaró lehet az erős illat.
Pontos érkezésre: az órára való ráhangolódást álló légzésfigyeléssel, majd napüdvözletekkel kezdjük, fontos, hogy ezt már ne zavarja meg semmi.
 

Mire figyelj óra közben?


A LÉGZÉSRE: egy jógaóra fontos részét képezi a megfelelő légzés. A helyes légzés segít helyesen kivitelezni a gyakorlatokat, javítja a gyomor és a belek működését, helyreállítja az önálló izomzattal nem rendelkező belső szervek anyagcseréjét (máj, hasnyálmirigy, lép, vesék).

ÉREZD JÓL MAGAD: minden gyakorlatot addig végezz, amíg jól érzed magad benne:
“Erősítő” gyakorlatoknál, ha elfáradsz nyugodtan bontsd a pózt és pihenj néhány légzésig, ha úgy érzed elég erőt gyűjtöttél, akkor újra felveszed az adott testhelyzetet és folytatod a gyakorlást.
“Lazító” gyakorlatoknál, főként, ha nagyon merev izomzattal és kötött izületekkel rendelkezel, különösen óvatosan vedd fel a pózt és lassan, légzésről légzésre próbáld mélyíteni, mert a túlzott erőltetés az izmok/szalagok sérüléséhez vezethet.

Mit hozz magaddal?


  • törölközőt
  • kevés vizet
  • ha van saját jóga matracod, hozd nyugodtan, ha még nincs, ne aggódj, mert a teremben van olyan matrac, amin tudsz gyakorolni.